Известие

Collapse
No announcement yet.

Възкресяване на Алфа 155 - Много проблеми с тоци, мотора и липса на информация

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Възкресяване на Алфа 155 - Много проблеми с тоци, мотора и липса на информация

    Здравейте колеги, Христос Воскресе!

    Реших най-накрая и аз да си купя Алфа 155. След много обикаляне се спрях на една ужким запазена 155 1.8 8V 1994, но след това разбрах, че съм сбъркал! Накратко, колатя нямаше мощност, има(ше, защото я махам със зверски темпове) обикновена газова уредба и съответно на бензин много трудно държи празен ход, понякога не успява въобще да го задържи, играе с 20-50 оборота. Започнах с дежурното, кабели, свещи, масло, въздушен филтър, бензиновият не съм го сменил, защото трябва да го режа, но съм се засилил. Дебитомерът и маркуча между него и дросела бяха гърмяни, явно след кихане на колата. Сменени. Сега се събудиха няколко кончета, но като цяло колата я няма в ниските и средните и много неприятно тресе до 3000 оборота. Сега по същество. Ще съм много благодарен, ако някой сподели:
    - Схема на ел. инсталацията на мотора (намерих няколко копия на един документ, който много се цитира във форума, но частта с ел. схемата е с много лошо качество)
    - Живи данни за въпросният мотор (1.8 8V TS - 126hp)
    - Акъл какво най-често причинява този проблем(и)

    Аз за сега само съм махнал смесителя на газовата, емулатора на инжекторите и сега търся куплунга на Ламбда сондата, защото в МЕС я гледах, че дава 0.4V и няма промяна в стойностите, но ме съмнява да пречи точно тя, защото двигателя работи само в отворена верига (без ламбда корекция). Според мен проблемът е по-скоро електрически, защото се проявява в различна степен по различно време. Понякога работи, почти нормално. Благодаря предварително на отзовалите се!

    П.п. За да не пускам нова тема, някой знае ли какви са крушките на комбинираният уред на таблото? Тоест 1.2W и 2W, но с цокъл или без?
    Last edited by ocultist; d.m.y г., 08:14. Основание: Забраван!
    Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
    Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

  • #2
    Чест проблем с подобни симптоми е повреден комутатор на едната запалителна бобина. Проверява се лесно като запалиш колата и ги откачаш един по един. Ако работят колата няма да загасне.
    Намират се под бобините.
    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
    Автогаз сервиз-
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

    Comment


    • #3
      Благодаря за насоката. Още щом свърша работа ще го тествам?
      Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
      Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
        Чест проблем с подобни симптоми е повреден комутатор на едната запалителна бобина. Проверява се лесно като запалиш колата и ги откачаш един по един. Ако работят колата няма да загасне.
        Намират се под бобините.
        Таз ако е феислифтова диагностиката минаваше само с 5 натискания на газта...
        Едно мерене на компресия също няма да е зле да се направи. Двигателя има и склонност/наклонност да си изяжда единия разпределителен вал...
        Бензиновия филтър ако нее сменян скоро/някога, е хубаво да се подмени че не се знае дали не е на тапа станал (имал съм такъв случаи)...
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          За изяждането на вала съм съгласен. На мойта жбеше износена гърбицата н 1-ви цилиндър на изпускателния вал. Преди да го сменя имаше едно гадно придърпване между 1900 и 2300 оборота. Докато стигна до него ми се разказа играта да търся проблеми. Но със сигурност е добре да смениш свещите да провериш комутаторите, бубините и кабелите. Аз лично си смених и ламбдата и смея да твърдя че има гиляма полза от нея макар и да са писани мнения че на този мотор е все тая.
          Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

          Comment


          • #6
            Крушките на таблото са стандартни Т10 /без цокъл/ - за ватовете ще те излъжа.
            75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
            155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
            FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
            Мненията са като задниците - всеки си има!

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
              Крушките на таблото са стандартни Т10 /без цокъл/ - за ватовете ще те излъжа.
              Цокъла се води T05, 1.2W е крушката. За таблото става дума и часовници и т.н.
              Т10 са на габаритите в предните фарове.


              Даването на газ, води до пристрастяване!
              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
              Volvo V50 2.0D by RuBig

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                Цокъла се води T05, 1.2W е крушката. За таблото става дума и часовници и т.н.
                Т10 са на габаритите в предните фарове.
                Дам, все ги бъркам ...
                75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                Мненията са като задниците - всеки си има!

                Comment


                • #9
                  Здравейте колеги,
                  Благодаря много за напътствията! Не успях да изключа комутаторите, защото изобщо не искаха да мръднат, а щекерите са пред разпане, затова не рискувах, но изключвах бобините. Няма разлика в поведението само на едната или другата бобина. Сега се зачетох, че съм дал малко подвеждаща информация. Когато я взех колата на газ държеше стабилни обороти, на бензин клатеше, но малко. Нямаше мощност във всички режими и при натискане леко на газта, тръгваше, после все едно тъпчеше и след това рязко се изтрелваше. Всичко това се случва между 1000 и 2000 оборота и без промяна на педала на газта. Получаваше се все едно си натиснал леко, после отпускаш и после и даваш много газ. После смених дебитомера, маркуча между дросела и дебитомера, въздушният филтър, маслото, кабелите и свещите. Колата заработи гладко, вече само на бензин, защото махнах смесителя, палеше осезаемо по-лесно и веднага се бетонираше между последната малка стрелка и стрелката на 1000 оборота. Така няколко часа и примерно 200 километра. На сутринта паля, доста по-трудно и оборотите играят между 700 и 1000, след това изравнява, но се усещат пропуски, колата на мирис работи на богати смеси. При опит за форсиране се зачудва много, а при опит за сериозно форсиране гърми в смукателният колектор. За сметка на това се върнаха осезаем брой кончета. Дебитомерът го взех, защото си личеше, че преди това е гърмяла, а и дебитомерът беше отварян, "новият" не знам колко работи, но поне не е отварян. Картерната вентилация беше извадена от маркуча преди дросела и дупката заболтена. Сега съм я върнал на място, не знам какво е състоянието на сепаратора, но ще му пусна една ултразвукова ваничка при първа възможност. После махнах емулатора за дюзите и колата почна да пропуска по-малко. След това я закачих с МЕС и видях, че има 2 грешки:
                  1. Ламбда сонда - грешен сигнал
                  2. Неизвестна грешка - окъсени кабели

                  Изчистих грешките и след 10 минути каране се върна само грешката за ламбда сондата. При гледане на живи данни показваше 450mV и варираше +-10-15мV, което означава, че е умряла. Не ми светят лампите на таблото за АБС(който не работи) и ЕКУ-то. Благодаря за информацията за крушките и сега имам нови крушки на всички информационни лампи и отново тези лампи не светят. Та сега въпросите са. Има ли ел. инсталацията в добро качество и къде би било най-лесно да се прекъсне сигнала за тези лампи?

                  Благодаря отново на всички отзовали се и се извинявам за романът, който спретнах!
                  Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                  Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                  Comment


                  • #10
                    Няма защо да се извиняваш - форума е точно с цел да си помагат хората взаимно!

                    Аз не съм много навътре с техническата част, но стискам палци скоро да оправиш 55-цата и да я докараш на някой събор

                    П.П. От мен да знаеш - mimouzunov и trendi са много навътре с тия коли, и можеш да ги слушаш без притеснение, че ще те подведат. Ако имаш съмнения за газ - robygas е твоя човек, а и furious-а винаги помага с каквото знае!

                    С две думи - добре дошъл в сектата!!!
                    155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                    Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                    Comment


                    • #11
                      Това, което го описваш с тъпченето и рязкото изфорсиране звучи като да идва от дебитомера...пропуск на възхдух след него или просто не работи коректно - в програмата не може ли да му пуснеш графика на волтажа при различни положения на дросела? А също така и съпротивлението му да премериш. В pdf-те има стойности и за двете неща. За ламбдата моята е на същото положение, понеже онзиден закачах колата на multiecuscan. Интересното е, че при мене не записва грешка, макар че пробвах и с откачена сонда. Аз принципно съм я откачил от година-две и карам така...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                        Това, което го описваш с тъпченето и рязкото изфорсиране звучи като да идва от дебитомера...пропуск на възхдух след него или просто не работи коректно - в програмата не може ли да му пуснеш графика на волтажа при различни положения на дросела? А също така и съпротивлението му да премериш. В pdf-те има стойности и за двете неща. За ламбдата моята е на същото положение, понеже онзиден закачах колата на multiecuscan. Интересното е, че при мене не записва грешка, макар че пробвах и с откачена сонда. Аз принципно съм я откачил от година-две и карам така...
                        За смучене на въздух... Проверка на маркуча м-у дебитомера и дроселовата клапа, 4-те маншона на колектора, + двата малки вакума които се намират под колектора (оглед и на сервото и тн). Мерене на стоиностите на ТПС (датчика на дроселовата клапа).
                        Щом е гърмяла трябва да се провери и моторчето/клапан за празния ход, то работи и над 1000об/м !!
                        Гледаи на ред всичко и ще тръгне... 155-цата е лесна за диагностициране и оправяне...

                        Втория пдф е за 164-ка но схемата е същата и за 155-ца...
                        Attached Files
                        Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 23:04.
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #13
                          Здравейте колеги,
                          Маркучът между дебитомера и дросела не пропуска, маркуча за празният ход също, както и за сервото... То вече гръмна и следващата седмица ще се рециклира. Маншоните на колектора (на 2ри цилиндър е предимно армирано тиксо) и картерната вентилация са запозрени, но те ще се гледат тези дни. С МЕС мога да направя графика на дебитомера, но тези дни имам много работа и няма да мога да я пръсна на съставни болтчета...

                          П.п. Благодаря много за схемите, както и на всички отзовали се!!!
                          Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                          Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ocultist Покажи съобщение
                            ...Картерната вентилация беше извадена от маркуча преди дросела и дупката заболтена. Сега съм я върнал на място, не знам какво е състоянието на сепаратора, но ще му пусна една ултразвукова ваничка при първа възможност...
                            Ако питаш мен - не се занимавай, а пак си заболти дупката в маркуча. Маркуча от сепаратора си го пусни някъде надолу да си духа като на жигулаторче . Спестяваш си постоянно чистене на дебитомер, гофрирания му маркуч и дросела.
                            75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                            155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                            FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                            Мненията са като задниците - всеки си има!

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
                              Ако питаш мен - не се занимавай, а пак си заболти дупката в маркуча. Маркуча от сепаратора си го пусни някъде надолу да си духа като на жигулаторче . Спестяваш си постоянно чистене на дебитомер, гофрирания му маркуч и дросела.
                              Здравей колега,
                              Не съм съгласен. В ниските режими картерната вентилация "смуче", а не "духа". Тоест си вкарваш доста боклук в мотора през маслото. Сега е момента в който да разясня, че малко куче няма да влезе в този маркуч, но съм виждал коли в много гнус в капака на клапаните когато маркуча е висял някъде. Освен това при този мотор вентилацията е зад дебитомера и това е взето в предвид в картата на екуто.

                              Относно дебитомера, с новият дебитомер работеше добре за исвестно време, за сега го изключвам. Сега както се развали времето май ще съм в застой известно време, поне докато не се върне някоя от другите ми коли, че сега всяка е на някъде и разчитам само на алфата...
                              Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                              Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                              Comment

                              Working...
                              X